Понеділок, 16.09.2019, 02:58
| RSS

20146, с.Молодецьке, Маньківський район, Черкаська область, Email: molodsh@ukr.net тел. (04748)71540

Сайт Молодецької загальноосвітньої 
школи І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 311
Статистика сайту

Порадник для молодих колег

На допомогу молодому колезі
  Клятва молодого вчителя
         Заради дитини, заради майбутнього людства як учитель і вихователь клянуся :
·        поважати особистість дитини ;
·        забезпечувати її фізичну і духовну недоторканність ;
·        розвивати її вроджені здібності їй на користь і на користь оточуючим ;
·        не ламати , а зміцнювати волю дитини;
·        відкривати її шлях до пізнання світу ;
·        не позбавляти її надії ;
·        показати їй , як знайти щастя в малому, розвивати в ній потяг до кращого ;
·        вчити її служіння істини та терпимості до помилок ;
·        піклуватися про те, щоб залишити прийдешнім поколінням світ, у якому варто буде жити ;
·        бути прикладом для дитини, показати, боротися зі спокусами і труднощами ;
·        протистояти обставинам, якщо вони заважатимуть мені реалізувати вищезгадані принципи.
Рекомендації і поради
 Зустріч зі школою
1.     Під час першої ж бесіди з директором і завучем попросіть їх розповісти про шкільний колектив (учительський та учнівський ). При цьому поцікавтесь, із досвідом кого зі співробітників вам варто було б , як молодому вчителеві ознайомитися в першу чергу.
2.      Якщо в школі є методичний кабінет, то перегляд зібраних там матеріалів ( а їх готують конкретні вчителі ) також певною мірою допоможе скласти думку про того  чи іншого педагога.
3.     Уважно огляньте навчальні кабінети, їх оформлення : зібраний і систематизований там дидактичний матеріал значною мірою відображає стиль роботи того чи іншого вчителя.
4.     У перші місяці перебування у школі постав собі за мету відвідати уроки більшості вчителів, адже кожен із них найповніше виявляє себе як особистість у безпосередній діяльності на уроці.
5.     Постійно розвивайте свою педагогічну спостережливість і допитливість. Придивляйтесь, як ваші колеги спілкуються з учнями під час суспільно  корисної  праці, прогулянок ; які  взаємини з керівництвом школи, один з одним, батьками учнів ; про що і як розмовляють між собою вчителі у поза навчальний час тощо. Спостереження за зовнішнім виглядом також може деякою мірою поповнити знання про особистість того чи іншого педагога.
6.     Якщо трапиться нагода ознайомитися з помешканням вашого колеги,  не відмовляйтесь. Стиль, культура оформлення житла, стан садиби значною мірою характеризують людину, насамперед учителя.
Як подолати страх перед уроком
 (тези для аутотренінгу)
1.     Я ґрунтовно підготувався до заняття.
2.     Я спокійний.
3.     Настрій у мене хороший, бадьорий.
4.     Я продумав усі компоненти уроку.
5.     Я добре знаю всіх учнів, вони дисципліновані, уважні,  з повагою ставляться до мене.
6.     Я підібрав цікавий матеріал і зможу захопити школярів.
7.     Мені легко з учнями.
8.     Я цілком володію собою.
Виробіть уміння заходити до класу 
1.     Завчасно з’ясуйте, в якому кабінеті відповідно до розкладу ви маєте проводити заняття, особливо коли це пов’язано із замінами уроків.
2.     У кожному класі доберіть собі помічників, які під вашим керівництвом готували б до уроків необхідне навчальне приладдя  ( своєчасно  заносили демонстраційні матеріали прилади тощо).
3.     Під час перерви підберіть усі матеріали, потрібні вам для конкретного уроку, компактно складіть їх.
4.     Оглянувши себе перед дзеркалом, після першого дзвоника на урок  виходьте з учительської і прямуйте до класу.
5.     Почекайте другого  дзвоника, дайте змогу всім учням зайти до класної кімнати
6.     журнал, зошит, підручник тримайте в лівій руці, а правою відчиняйте двері. Ви маєте з’явитися в отворі дверей на повний зріст. Не обертаючись, правою рукою за своєю спиною  зачиняйте двері.
7.     На вашому обличчі має бути вираз задоволення і ледь помітна посмішка : ви раді зустрічі з вихованцями.
8.     Упевненим кроком ідіть до робочого стола, дві – три секунди уважно оглядайте клас, щоб охопити поглядом усіх учнів і психологічно налаштувати їх на навчальну діяльність.
9.     Зайшовши до класу, не забудьте привітатися.
 Дотримуйтеся санітарно – гігієнічних вимог і правил під час організації навчально – виховного процесу
 1.     Перед уроком ( під час перерви ) потрібно добре провітрити класну кімнату (відчинити вікно, двері).
2.     Протягом уроку має забезпечуватися постійне надходження свіжого повітря до приміщення через кватирку.
3.     Необхідно стежити за правильністю пози учнів за партою, що сприяє правильному диханню й кровообігу, а отже, забезпечує доступ насиченої киснем крові до мозку.
4.     Якщо помітно, що школярі , займаючись одним видом розумової праці, стомилися ( показниками втоми є розпорошена увага, зниження дисципліни, позіхання тощо)  слід залучити їх до іншого виду діяльності, що зумовить включення в роботу іншої мікросистеми кори головного мозку.
5.     Через 25 – 30 хвилин після початку навчального заняття необхідно організувати активний відпочинок усіх учнів. Найбільшою мірою цьому сприяють фізкультурні паузи.
 АНКЕТА ДЛЯ  ВИЗНАЧЕННЯ   САМООСВІТНЬОГО РІВНЯ ВЧИТЕЛЯ
 1.     Над якою методичною проблемою( темою) ви працюєте, де і як можуть бути застосовані результати вашої роботи?
2.     Як ви оцінюєте інформаційно-методичне забезпечення шкільного методичного кабінету?
3.     Яку участь ви берете в роботі  методоб′єднання  в цьому навчальному році?
4.     Що є, на вашу думку, складовими педагогічної майстерності вчителя?
5.     Які педагогічні  здібності повинен мати сучасний учитель  у період формування нової школи?
6.     Які основні напрями виховання забезпечують формування національної самосвідомості в учнів?
7.     На які основні  складові уроку ви звернете увагу  під час його аналізу?
8.     Як вивчається вплив  курсової перепідготовки вчителя  на його фахову майстерність?
9.     Які  методи ви використовуєте для вдосконалення сучасного уроку?
10. Якими  рисами характеризується демократичний стиль роботи вчителя  в період формування  нової  школи, що прийшов  на зміну авторитарному?
11. Як ви оцінюєте 12-бальну систему оцінювання  знань учнів ?
12. Які педагогічні інновації  реалізуються у вашій  школі?                              
Подяка за роботу над сайтом
Турченку Тарасу та Головатому Віталію
Copyright Karpenko © 2019
Мапа сайту