Понеділок, 18.11.2019, 19:23
| RSS

20146, с.Молодецьке, Маньківський район, Черкаська область, Email: molodsh@ukr.net тел. (04748)71540

Сайт Молодецької загальноосвітньої 
школи І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 312
Статистика сайту

Робота з обдарованими учнями

Районна програма

роботи з обдарованими дітьми 

І.       Мета і основні завдання Програми: створення в районі сприятливих умов для розвитку творчих здібностей  громадян, пошуку, підтримки і стимулювання  інтелектуально і творчо обдарованої молоді, сприяти самореалізації творчої особистості в сучасному суспільстві. 

ІІ.       Науково –методичне забезпечення роботи з обдарованою молоддю 

         1. Підготувати науково – методичні рекомендації щодо формування психолого – фізіологічної стійкості, профілактики стресів, розумових, емоційних та інших перевантажень обдарованих дітей та молоді, а також виховання у них громадянської позиції у процесі навчання та виховання.

         2. Розробити       загальні методики та спеціальні програми, забезпечити проведення конференцій, семінарів та «круглих столів» з питань виявлення, розвитку та підтримки здібностей обдарованих дітей, учнівської молоді.

         3.  Створити банк інформаційних матеріалів з питань впровадження системного пошуку, діагностики та своєчасного виявлення талановитих    дітей і молоді.
         4.  З метою пошуку обдарованої молоді забезпечити проведення районних дитячих  фестивалів, конкурсів – оглядів, олімпіад, чемпіонатів, турнірів, наукових конференцій, виставок творчих робіт на районному рівні для дітей та учнівської молоді. 

ІІІ. Навчання , виховання та розвиток обдарованої молоді 

         1.  Забезпечити створення    в установленому порядку районного центру роботи з обдарованими дітьми.

         2.  Підготувати пропозиції про відкриття районної спеціалізованої  школи – інтернату для задоволення освітніх проблем обдарованої сільської молоді.

         3.  Розширити  мережу профільних класів з поглибленим вивченням окремих предметів, гуртків та факультативів, удосконалити форми і методи позашкільної освіти.

         4.  Здійснити заходи щодо вдосконалення організації роботи відділень академії мистецтв, як підрозділів обласного  відділення при інституті післядипломної освіти. Залучати талановиту молодь до роботи в Малих академіях , науково  - технічних товариствах, клубах, секціях, гуртках, об’єднаннях відповідно до їхніх нахилів, інтересів і можливостей.

         5. Забезпечити  проведення в районі традиційних дитячих, молодіжних творчих конкурсів та фестивалів :  

сучасної пісні «Зоряний дощ»,

юних поетів « Тарасовими шляхами»,

дитячої творчості «Скарбничка майбуття»,

дітей – інвалідів «Повір у себе»,

туристсько – спортивної гри «Котигорошко»,

літературного фестивалю  авторської пісні  «Срібні струни»,

естрадної пісні «Крізь терни до зірок»,

дитячої художньої творчості «Грайлива веселка».

         6. Забезпечити проведення дитячо – юнацьких спортивних турнірів, спортивних заходів ( зльотів, олімпіад, першостей, чемпіонатів) «Шкіряний м’яч»,  «Золота шайба», «Біла тура», «Диво – шашки»та ін. на районному рівні для дітей та учнівської молоді.

         7. Сприяти залученню дітей  та юнацтва до роботи в літературних гуртках при бібліотеках району, видавництву збірок юних поетів району, творчі доробки молодих літераторів та журналістів вміщувати на сторінках районної громадсько - політичної   газети «Маньківські новини».

         8. Посприяти створенню матеріальної бази для відкриття гуртків туристсько – краєзнавчого  спрямування.

         9. Забезпечити інформаційну   підтримку і висвітлення досягнень обдарованої молоді, заходів, що проводяться в районі за участю її представників у всіх сферах інтелектуальної діяльності. 

ІV. Забезпечення  соціально – правових гарантій  

1. При формуванні прогнозних показників районного та місцевих бюджетів планувати видатки на підтримку  обдарованої молоді , забезпечення ефективної діяльності спеціалізованих  навчально – виховних закладів ЦДЮТ, школи естетичного виховання, спортивної школи, в межах асигнувань, передбачених на освіту, молодіжні програми, культуру фізичну культуру і спорт.

         2.  Передбачити в проекті районного бюджету на наступні роки асигнування на виплату стипендій талановитим, перспективним учнів. Заснувати стипендії районної ради.

         3. Передбачити в проекті районного  та місцевих  бюджетів  на наступні роки асигнування на виплату відряджень районних, обласних республіканських олімпіад , конкурсів, фестивалів та ін.

         4. Забезпечувати обдарованих молодих інвалідів безкоштовними  санаторно – курортними путівками по профілю захворювання в літній період

         5 Створити районний фонд сприяння і підтримки розвитку творчої особистості регіональних стипендій для заохочення талановитої учнівської і студентської молоді
 
Якщо ви ставитеся до дитини
Як до ідеальної особистості,
Ви підносите її на ту висоту
На якій ви хотіли б її бачити
 І. Гете «Шкільні»
 
Типи обдарованих
1. Найкращий учень.
Усі його люблять, робить те, що йому кажуть і так, як кажуть. Любить подобатись.
2. Бунтівник.
Сперечається. З ним важко спілкуватися. Часто у нього виникають фрустрації – стан емоційно – вольового напруження, коли щось загрожує досягненню мети. 3. «Підпільник».
Знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають. Тому прагне не вистрибувати і бути, «як усі».
4. «Втікач».
 Випадає зі шкільної системи, не може прилаштуватися до вимог школи, вчителів.
5. «Двобічний».
 Відстає чи має вади (фізичні). Його розглядають як слабкого, не помічають обдарованості.
6. Цілеспрямований.
Незалежний, автономний. Знає собі ціну. Знає, що хоче. Найкращий тип для розробки індивідуальної програми.
 
ПАМ’ЯТКА 
 Для тих, хто працює з обдарованими
 
 Ознайомитися з даними психологів ( провідний тип пам’яті, мислення, обсяг уваги, карта інтересів, професійна спрямованість).
Організувати індивідуальну роботу на уроці:
 - визначити ступінь складності завдання ;
- скласти індивідуальний план роботи на уроці;
розробити систему продуктивних завдань.
Вести дослідницьку діяльність з урахуванням інтересів учня за наступними етапами: · організаційним; · розробки систем; · запроваджувальним; · діагностичним; · аналітичним; · підсумковим.
 4. Консультувати батьків з питань: § кола інтересів учнів; § труднощів у навчанні; § індивідуальних особливостей.
5. Організувати моніторинг впливу дослідницької діяльності учнів на якість знань .
6. Влаштовувати публічну репрезентацію дослідницької діяльності учнів .
 
Алгоритм звіту про роботу вчителя з учнями, що мають підвищені навчальні здібності
 
1. Як ви розумієте термін «здібний ( обдарований ) учень»?
2. Який зміст ви вкладаєте в поняття « надбазовий компонент»? Якість виконання, причини відставання.
3. Як ви виділяєте надбазовий компонент у навчальній програмі ?
4. Як ви виділяєте дітей з підвищеними навчальними здібностями ?
5. Яку роботу ви провели стосовно організації діяльності учнів з підвищеними навчальними здібностями на уроці та в позаурочний час ?
6.Участь ваших учнів в олімпіадах ( шкільних, міських, обласних), кількість учнів, місця, які вони посіли.
7.Як відбувається відбір та організація підготовки до участі в олімпіадах ?
8.Як організовано вашу діяльність, спрямовану на розвиток в учнів навчальних здібностей та пізнавального інтересу до предмета ?
9.Ваші пропозиції щодо організації роботи в школі з учнями, які мають підвищені здібності.
Подяка за роботу над сайтом
Турченку Тарасу та Головатому Віталію
Copyright Karpenko © 2019
Мапа сайту